IT intresserad Customer Success Coordinator till Visionera

Stad

Stockholm, Odenplan  

Omfattning

Heltid  

Kategori

Customer Success

Startdatum

Enligt överenskommelse

Övrigt

Möjlighet till distansarbete

Visioneras innovativa egenutvecklade molntjänst VisionFlow används av kunder världen över och nu är de i en expansiv fas och söker ytterligare en Customer Success Coordinator. I rollen arbetar du för att ge kunder en upplevelse i världsklass. Här erbjuds du en varierad roll där du arbetar med onboarding av nya kunder, systemkonfiguration, projektledning, support, sälj och utbildningar. Rollen passar dig som har passion för IT och affärssystem med kunden i fokus, där du får utvecklas tillsammans med ett familjärt företag och kunniga medarbetare.

 

Läs mer och sök tjänsten här

 

Om tjänsten

Visionera är ett mindre företag med höga mål och stort hjärta. Beslutsvägarna är korta och du kommer att få en god inblick i hela företagets verksamhet där dina tankar och idéer värdesätt och du bidrar till att skapa en stimulerande företagskultur. Trivs du i en miljö fylld med innovation, energi och utmaningar är Visionera platsen för dig. Visionera sitter i öppna lokaler mitt i Vasastan, kontoret är familjärt och du arbetar tätt tillsammans med VD, utveckling-, sälj- och supportteamen. Du kommer också att få möjlighet att resa i tjänsten, främst inom Sverige, men det förekommer även resor inom Europa.

Hos Visionera arbetar du med deras egenutvecklade mjukvarutjänst VisionFlow som effektiviserar verksamheter och förenklar kommunikationen mellan avdelningar och team i ett gemensamt system. Det är ett omfattande och flexibelt system som anpassas till kundernas behov. Det kan även integreras med andra system vilket gör att det blir än mer kraftfullt. Tack vare VisionFlows styrkor och användbarhet konkurrerar den med de största aktörerna i världen.

”På Visionera lär man sig något nytt varje dag, med högt i tak arbetar vi på att utvecklas tillsammans kontinuerligt. Man får också vara med och påverka direkt i en platt organisation och vara drivande i arbetet framåt med produkterna” -Mattias Larsson, Lead Developer

Du erbjuds

  • En god introduktion och stöttande kollegor som hjälper dig att på bästa sätt komma in i arbetet och utvecklas tillsammans med Visionera
  • Ett jobb där ditt privatliv värdesätts! Visionera tror att du mår och presterar som bäst när du får tid för träning, familj eller andra saker som just du brinner för.
  • Visar du framfötterna är möjligheterna oändliga, här kan du växa som person, i din roll och inom företaget, The sky is the limit på Visionera!
  • Fast anställning hos Visionera med 6 månaders provanställning
  • Friskvårdsbidrag
  • Flexibla arbetstider
  • 6 veckors semester
  • Marknadsmässig lön
  • Förmåner, t.ex. mobiltelefon

 

Du kan läsa mer och ansöka om tjänsten här

Arbetsuppgifter

  • On-boarda och introducera kunderna till Visioneras IT-system genom workshops, systemkonfiguration, utbildningar och mindre projekt
  • Ta emot inkommande ärenden via telefon och interna system för att svara på frågor och lösa problem för era kunder
  • Skapa långsiktiga och täta relationer med kunderna genom såväl reaktivt som proaktivt arbete och sträva efter högsta kundnöjdhet
  • Vara lyhörd inför kundernas önskemål och efterfrågade funktioner samt avgöra om det är något Visionera ska ta sig an eller inte
  • Ha nära dialog och samarbeten internt med både sälj- och produktteamet för att kunna ge service i världsklass
  • Arbeta med behovsinventeringar och utveckla kunders användande av Visioneras produkter för att effektivisera sin verksamhet.

Vi söker dig som har

  • Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom exempelvis Data- och systemvetenskap, IT Management eller liknande utbildning som passar för rollen
  • Har ett 1-3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis Service desk, IT-support, projektledning, kundservice eller liknande
  • Har ett stort tekniskt intresse samt kunnande inom IT och system
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har

  • Kunskap och erfarenhet inom processramverk t.ex. ITIL eller ISO 2000
  • Tidigare erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av liknande system som VisionFlow

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Affärsinriktad
  • Problemlösande

.

Rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se och Visioneras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Rekryteringsprocessens steg

  • Personlighetstest och problemlösningstest (ca.40 min)
  • Telefonintervju med Academic Work (10-15 min)
  • Digital intervju med Academic Work (1h)
  • Intervjuer med Visionera inklusive caseintervju (1-2 h)
  • Referenser + bakgrundskontroll
  • Erbjudande

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Visioneras Aktiebolag

Visionera är ett innovativt mjukvaruföretag som utvecklar verksamhetsstödssystem för alla typer av företag och industrier. Visionera har lång erfarenhet av att hjälpa kunder att effektivisera interna processer med olika former av IT-produkter och support. De är idag ledande inom molnbaserade tjänster och erbjuder dessutom konsulttjänster i sin service- och produktportfölj.