Customer Relationship Managment

Bygg långvariga relationer med VisionFlow

Customer Relationship Management (CRM) är en filosofi där fokus ligger på kunden genom alla delar av en organisation. Målet är att skapa långsiktiga relationer och få nöjda kunder. VisionFlow ger er verktyg för just det.

Hantera alla dina kundkontakter - på ett ställe

När målet är att skapa långsiktiga relationer och få nöjda kunder är det bra med ett effektivt arbetsflöde. Med VisionFlow hanteras alla era kundkontakter och information på ett ställe – enkelt och effektivt.

w

Kundinteraktioner samlade i samma system

Kundinteraktionerna hanteras på en central plats oavsett i vilket sammanhang dialogen inleds. All inkommande kontakt från kunder samlade i ett system.

d

Överblick, oavsett team som hanterar kundärendet

Genom att ha koll på alla ärenden förbättras kundupplevelsen oavsett vem i verksamheten som har kontakt med kunden; sälj, produktutvecklingsteamet eller kundsupport.

l

Allt från supportfrågor till genomförande av kundprojekt

Oavsett i vilket sammanhang en dialog startas, så som supportfrågor eller under genomförandet av ett kundprojekt, registreras ärendet i VisionFlow för att sedan enkelt kunna hanteras enligt era processer.

Funktionalitet för CRM

v

Live-chatt

Live-chattmodulen gör det enkelt för er att kommunicera med era slutanvändare och kunder via en online live-chatt.

Kunskapsbas

Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.

Z

SLA-hantering

Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.

Emailintegration

Emailintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande email.

i

Ärendehantering

Prenumerera på händelser, tagga ärenden, byt ägare eller avdelning, kommunicera privat och med användarna – allt i samma vy.

Ärendeplanering

Sätt upp återkommande ärenden, möten, kontraktsdatum och påminnelser för att försäkra er om att inget ärende glöms bort. 

Tjänstekatalog

Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.

Accesshantering

Dashboarden är tänkt att vara startsidan, där ni får en överblick över och kan organisera era ärenden. Konfigurerbar efter era behov.

b

Kontrakt

Håll koll på alla era kontrakt och viktiga datum kopplade till dessa. Ni kan även ange ett SLA kopplat till ett visst kontroll.

Företagshantering

Hantera era kundföretag enkelt genom att lägga till och uppdaterar ert kundregister. Kontrakt, dokument och användare kan överblickas här.

Företagsprofiliering

Här finns möjligheter att använda er egen logotyp i systemet. Ni kan även välja att dölja alla spår av VisionFlow, allt era kunder kommer se är er loga.

Kundhantering

Ni kan anonymisera, ta bort, importera/exportera, se historik och dokument för era kundanvändare. Mer funktionalitet finns kopplad.

Sortera alla vyer

Med CRM modulen kan du sortera alla vyer inklusive kalendern. Du kan t.ex. välja att endast visa ärenden relaterade till den användare eller det företag du just nu är intresserad av. Vad kom vi fram till på vår senaste möte? När ligger nästa planerade möte? När går kontraktet ut? är frågor som du inte längre behöver hålla i huvudet utan allt är enkelt att hitta oavsett vilken vy du väljer.

”VisionFlow är perfekt för oss. Det är enkelt att arbeta i, går snabbt att komma igång med och är bra att arbeta vidare i. ”

Martin Epel, Systemförvaltare på Aleris

Läs kundberättelse

Sätt upp VisionFlow som det passar er

Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er

l

Ärendehantering

Hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt

Support

Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan

v

Business support

Stödjer hela er verksamhet på ett ställe

Vill ni komma igång redan idag?