Customer Relationship Managment
Bygg långvariga relationer med VisionFlow
Customer Relationship Management (CRM) är en filosofi där fokus ligger på kunden genom alla delar av en organisation. Målet är att skapa långsiktiga relationer och få nöjda kunder. VisionFlow ger er verktyg för just det.

Hantera alla dina kundkontakter - på ett ställe
När målet är att skapa långsiktiga relationer och få nöjda kunder är det bra med ett effektivt arbetsflöde. Med VisionFlow hanteras alla era kundkontakter och information på ett ställe – enkelt och effektivt.
Kundinteraktioner samlade i samma system
Kundinteraktionerna hanteras på en central plats oavsett i vilket sammanhang dialogen inleds. All inkommande kontakt från kunder samlade i ett system.
Överblick, oavsett team som hanterar kundärendet
Genom att ha koll på alla ärenden förbättras kundupplevelsen oavsett vem i verksamheten som har kontakt med kunden; sälj, produktutvecklingsteamet eller kundsupport.
Allt från supportfrågor till genomförande av kundprojekt
Oavsett i vilket sammanhang en dialog startas, så som supportfrågor eller under genomförandet av ett kundprojekt, registreras ärendet i VisionFlow för att sedan enkelt kunna hanteras enligt era processer.

”VisionFlow är perfekt för oss. Det är enkelt att arbeta i, går snabbt att komma igång med och är bra att arbeta vidare i. ”
Martin Epel, Systemförvaltare på Aleris
Läs kundberättelse
Sätt upp VisionFlow som det passar er
Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er
Ärendehantering
Hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt
Support
Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan
Business support
Stödjer hela er verksamhet på ett ställe
Funktionalitet för CRM
Live-chatt
Live-chattmodulen gör det enkelt för er att kommunicera med era slutanvändare och kunder via en online live-chatt.
Kunskapsbas
Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.
SLA-hantering
Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.
Emailintegration
Emailintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande email.
Ärendehantering
Prenumerera på händelser, tagga ärenden, byt ägare eller avdelning, kommunicera privat och med användarna – allt i samma vy.
Ärendeplanering
Sätt upp återkommande ärenden, möten, kontraktsdatum och påminnelser för att försäkra er om att inget ärende glöms bort.
Tjänstekatalog
Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.
Accesshantering
Dashboarden är tänkt att vara startsidan, där ni får en överblick över och kan organisera era ärenden. Konfigurerbar efter era behov.
Kontrakt
Håll koll på alla era kontrakt och viktiga datum kopplade till dessa. Ni kan även ange ett SLA kopplat till ett visst kontroll.
Företagshantering
Hantera era kundföretag enkelt genom att lägga till och uppdaterar ert kundregister. Kontrakt, dokument och användare kan överblickas här.
Företagsprofiliering
Här finns möjligheter att använda er egen logotyp i systemet. Ni kan även välja att dölja alla spår av VisionFlow, allt era kunder kommer se är er loga.
Kundhantering
Ni kan anonymisera, ta bort, importera/exportera, se historik och dokument för era kundanvändare. Mer funktionalitet finns kopplad.