Business support
Stödjer hela
er verksamhet
VisionFlow är ett kraftfullt system som hanterar alla typer av kunder och kontakter på ett och samma ställe i hela er organisation. Med vårt system kan ni enkelt hantera allt från stora pågående projekt till snabba ad hoc-lösningar på alla era avdelningar.

Enkelt att dela information och kunskap
Några av de viktigaste funktionerna i VisionFlow är den flexibla aktivitets- och eventhanteringen, möjligheten till massutskick via e-post, CRM och avtalshanteringen.
Ärenden skapas direkt i VisionFlow
Ett inkommande mail kommer direkt att skapa ett ärende i VisionFlow. Ärendena konfigueras så att den information ni tycker är viktig finns registrerat på ärendet och att ärendet hamnar hos rätt person eller team.
Anpassat efter er
VisionFlow kan enkelt anpassas till varje företags unika arbetssätt, som försäljning, HR, hantering, applikationsutveckling, drift och support.
Full koll på ärendets status och hantering
Låt era team och/eller avdelningar dela kunskap och information om kunder, offerter och serviceavtal – allt på ett och samma ställe.
Funktioner för er verksamhet
Live-chatt
Live-chattmodulen gör det enkelt för er att kommunicera med era slutanvändare och kunder via en online live-chatt.
Kunskapsbas
Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.
SLA-hantering
Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.
Emailintegration
Emailintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande email.
Ärendehantering
Prenumerera på händelser, tagga ärenden, byt ägare eller avdelning, kommunicera privat och med användarna – allt i samma vy.
Ärendeplanering
Sätt upp återkommande ärenden, möten, kontraktsdatum och påminnelser för att försäkra er om att inget ärende glöms bort.
Tjänstekatalog
Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.
Dashboard
Dashboarden är tänkt att vara startsidan, där ni får en överblick över och kan organisera era ärenden. Konfigurerbar efter era behov.
Incidenthantering
Hantera incidenter snabbt genom att säkerställa att rätt team tar ägandeskap av incidenten. Håll er sedan uppdaterade hur arbetet går.
Tillgångshantering
En kraftfull CMDB hjälper er strukturera och hålla koll på alla era produkter, tjänster, dokument och tillgångar.
Multi-kanalskommunikation
Ärenden i VisionFlow kan skapas från inkommande mail, sms, formulär, telefon och manuellt i systemet.
Problemhantering med KEDB
Håll bättre koll på era kända fel/problem. Dra enkelt ut rapporter eller använd er av ärendefiltrering.
Håll koll på ärenden genom hela kedjan
VisionFlow gör det möjligt att ha stenkoll på alla ärenden genom hela kedjan, oavsett vem eller vilken avdelning som just nu hanterar ärendet. Detta gör det även enkelt att snabbt fånga upp ärenden som stannat upp.
Följ ärenden med hjälp av en Kanban-tavla, eller en enklare listvy, allt för en bättre lägeskoll.

”[VisionFlow] greppar över hela organisationen, glömmer inte bort någonting och samordnar all verksamhet i rätt ordning”
Henrik Karlsson, Systemägare för VisionFlow på Wexnet
Läs kundberättelse
Sätt upp VisionFlow som det passar er
Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er
Ärendehantering
Hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt
CRM
Hantera alla kundinteraktioner på samma ställe
Support
Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan