Ärendehantering

Hantera dina ärenden enkelt med VisionFlow

Företag behöver hantera ärenden dagligen, vissa schemalagda och andra oplanerade. VisionFlow är ett flexibelt mjukvarusystem som hjälper dig att hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt, så att arbetsflödena inom organisationen flyter på smidigt.

Smidiga arbetsflöden genom hela organisationen

I VisionFlow har ni koll på era ärenden i alla lägen. Ärenden kan byta ägare, team och status, och samtidigt vara enkla att följa i systemet. Detta främjar kommunikationen inom organisationen och ger ett sömlöst arbetsflöde.

i

Ärenden skapas direkt i VisionFlow

Ett inkommande mail kommer direkt att skapa ett ärende i VisionFlow. Ärendena konfigueras så att den information ni tycker är viktig finns registrerat på ärendet och att ärendet hamnar hos rätt person eller team.

w

Supportfrågor, buggar, krav, förbättringsförfrågningar...

Med VisionFlow kan du hantera alla typer av ärenden: supportfrågor, buggar, krav, förbättringsförfrågningar- och mycket mer. Ni sätter upp era ärendetyper med den informationen som är viktig för ert arbete.

Anpassa systemet till just din organisation

Det är enkelt att anpassa systemet efter just ert företag. Ni kan exempelvis ha olika ärendetyper och egen terminologi. Det är enkelt att konfigurera så att ett inkommet mail hamnar som ett ärende i VisionFlow.

Få ut mer av ärendehanteringen

i

Anpassade sökningar

Sätt upp egna, mer komplexa, sökningar efter just det ni behöver. Spara sedan dessa sökningar för att smidigt kunna användas igen.

Kontrakt

Skapa en kontraktdatabas med alla era kontrakt. Ni kan exempelvis  skapa tjänste- och produktkontrakt kopplade till tjänster och produkter.

Helpdesk

Missa aldrig ett inkommande ärende. Sätt upp ett support center och epost-integration som stöd för er helpdesk.

Delärenden

Dela upp ett stort ärende i flera delar, konfigurera efter behov och se exempelvis spenderad tid som en total på huvudärendet.

s

Incidenthantering

Hantera incidenter snabbt genom att säkerställa att rätt team tar ägandeskap av incidenten. Håll er sedan uppdaterade hur arbetet går. 

Kunskapsbas

Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.

Z

SLA-hantering

Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.

Emailintegration

Emailintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande email.

Integrationer

Här erbjuds flera integrationer så som Fortnox, Twilio, Web Service API (in/out), Nagios and chat/IM using XMPP. We welcome your suggestions!

Kundanpassning

Flera typer av specialanpassningar finns tillgängliga för att systemet ska passa just er organisation. Terminologi, statusar med fler.

w

Kundtjänst & support

I ärendevyn finns ”relaterade artiklar” och ärenden. Med hjälp av dessa kan ni snabbt identifiera en lösning baserat på tidigare lösningar.

Tjänstekatalog

Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.

Visualisera era ärenden

Ni kan enkelt välja olika sätt att visualisera era ärenden. Använd exempelvis en enkel tabellvy, Gantt, Kanban eller kalendervy. Använd filtreringsfunktionaliteten och se den information du är ute efter genom ett enkelt knapptryck, eller gruppera information och exportera denna i det format som passar er bäst.

”Spårbarheten är superbra, vi kan följa alla våra ärenden oavsett ägare och status.”

Robert Gehring, Chef för medlems-, förlags- och kundservice på STIM

Läs kundberättelse

Sätt upp VisionFlow som det passar er

Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er

Support

Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan

CRM

Hantera alla kundinteraktioner på samma ställe

b

Kontraktshantering

Hantera avtal och kontrakt inom alla typer av branscher

Vill ni komma igång redan idag?