Ärendehantering
Hantera dina ärenden enkelt med VisionFlow
Företag behöver hantera ärenden dagligen, vissa schemalagda och andra oplanerade. VisionFlow är ett flexibelt mjukvarusystem som hjälper dig att hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt, så att arbetsflödena inom organisationen flyter på smidigt.

Smidiga arbetsflöden genom hela organisationen
I VisionFlow har ni koll på era ärenden i alla lägen. Ärenden kan byta ägare, team och status, och samtidigt vara enkla att följa i systemet. Detta främjar kommunikationen inom organisationen och ger ett sömlöst arbetsflöde.
Ärenden skapas direkt i VisionFlow
Ett inkommande mail kommer direkt att skapa ett ärende i VisionFlow. Ärendena konfigueras så att den information ni tycker är viktig finns registrerat på ärendet och att ärendet hamnar hos rätt person eller team.
Supportfrågor, buggar, krav, förbättringsförfrågningar...
Med VisionFlow kan du hantera alla typer av ärenden: supportfrågor, buggar, krav, förbättringsförfrågningar- och mycket mer. Ni sätter upp era ärendetyper med den informationen som är viktig för ert arbete.
Anpassa systemet till just din organisation
Det är enkelt att anpassa systemet efter just ert företag. Ni kan exempelvis ha olika ärendetyper och egen terminologi. Det är enkelt att konfigurera så att ett inkommet mail hamnar som ett ärende i VisionFlow.
Få ut mer av ärendehanteringen
Anpassade sökningar
Sätt upp egna, mer komplexa, sökningar efter just det ni behöver. Spara sedan dessa sökningar för att smidigt kunna användas igen.
Kontrakt
Skapa en kontraktdatabas med alla era kontrakt. Ni kan exempelvis skapa tjänste- och produktkontrakt kopplade till tjänster och produkter.
Helpdesk
Missa aldrig ett inkommande ärende. Sätt upp ett support center och epost-integration som stöd för er helpdesk.
Delärenden
Dela upp ett stort ärende i flera delar, konfigurera efter behov och se exempelvis spenderad tid som en total på huvudärendet.
Incidenthantering
Hantera incidenter snabbt genom att säkerställa att rätt team tar ägandeskap av incidenten. Håll er sedan uppdaterade hur arbetet går.
Kunskapsbas
Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.
SLA-hantering
Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.
Emailintegration
Emailintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande email.
Integrationer
Här erbjuds flera integrationer så som Fortnox, Twilio, Web Service API (in/out), Nagios and chat/IM using XMPP. We welcome your suggestions!
Kundanpassning
Flera typer av specialanpassningar finns tillgängliga för att systemet ska passa just er organisation. Terminologi, statusar med fler.
Kundtjänst & support
I ärendevyn finns ”relaterade artiklar” och ärenden. Med hjälp av dessa kan ni snabbt identifiera en lösning baserat på tidigare lösningar.
Tjänstekatalog
Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.

”Spårbarheten är superbra, vi kan följa alla våra ärenden oavsett ägare och status.”
Robert Gehring, Chef för medlems-, förlags- och kundservice på STIM
Läs kundberättelse
Sätt upp VisionFlow som det passar er
Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er
Support
Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan
CRM
Hantera alla kundinteraktioner på samma ställe
Kontraktshantering
Hantera avtal och kontrakt inom alla typer av branscher