Hitta prisplanen som funkar för er
MODULER |
SMALL
235 SEK |
MEDIUM
430 SEK |
LARGE
625 SEK |
VÄLJ SJÄLVA
fr 235 SEK |
* Priserna avser per användare och månad. Faktureras årsvis.
Basmodul
Detta är fundamentet i VisionFlow och modulen alla andra moduler och funktioner bygger på. Denna modul är obligatorisk vid användande av VisionFlow och innehåller bland annat följande:
- Vyer och dashboards – Skapa så många skräddarsydda, överskådliga och detaljerade vyer och dashboards du behöver innehållande listor, grafer, tabeller, bilder och löptext
- Ärendehantering – Fullgod ärendehantering med komplett uppsättning funktioner för allt ni behöver för effektiv, flexibel och kraftfull ärendehantering
- Arbetsflöden och processtöd – Skapa skräddarsydda arbetsflöden, checklistor och mallar som stöder samtliga processer, attestflöden och rutiner oavsett vilka delar av er verksamhet som flödena går igenom
- Rapporter- och statistik – Skapa rapporter och ta ut den statistik ni behöver ur systemet, skapa prenumerationer av underlaget och få underlaget nedbrutet i nedladdade filer
- Inställningar och konfiguration – Hantera alla som använder och ska ha tillgång till VisionFlow, vilka behörigheter, åtkomster samt funktioner de ska ha tillgång till. Hantera alla funktioner som finns i systemet och vidarekonfigurera med full kontroll över hela systemet
- Dokumenthantering – Dokument sparas oavsett filtyp på det ställe i VisionFlow ni önskar. Det går givetvis att versionshantera samtliga dokument
- Signering – Aktivitet- och dokumentsignering kan användas var i VisionFlow ni önskar för att säkerställa arbetsflöden, beslut samt godkännanden i er organisation. Kan integreras med extern identifieringsmotor
- Avancerad sökning – Avancerad filter- och sökfunktion där sökningen inkluderar aktiviteter i bland annat ärenden, kalendern, dokument och andra delar av systemet som används (exempelvis affärsmöjligheter, avtal, produktkort, kundkort)
- Gruppkalender – En kalender i vilken samtliga aktiviteter med tidsperioder angivna i systemet (ärenden, projektfaser, avtalsslut, möten, frånvarohanterare, uppgifter) syns. Går att integrera med externa kalendrar
- Tids- och kostnadsrapportering – Rapportering samt uppföljning av nedlagd tid samt utlägg för ärenden finns, samt möjlighet att integrera med externt ekonomisystem för fakturering
- Mobilversion – Två möjligheter att via mobiltelefon arbeta i VisionFlow, en via vanligt webbgränssnitt, en via en specialdesignad (enklare och) mobilanpassad version av VisionFlow
Vyer och Dashboards
Optimera din analysprocess och förbättra din beslutsfattning med våra anpassningsbara vyer och dashboards. Med en intuitiv design och möjligheten att skapa en mängd olika visuella representationer – från överskådliga listor och detaljerade grafer till strukturerade tabeller och införlivade bilder – tar vårt verktyg din datahantering till en helt ny nivå. Ta kontroll över din data och låt den leda dig till framgång.
Ärendehantering
Med VisionFlows ärendehantering får ni ett system som är utformat för att hjälpa företag och organisationer att effektivt hantera och spåra alla typer av ärende, ärendeflöden och arbetsuppgifter. VisionFlow erbjuder en intuitiv plattform som gör det möjligt att skapa, tilldela , följa och prioritera ärenden på ett strukturerat och effektivt sätt. Med VisionFlow kan ni enkelt skapa ärenden, tilldela dem till rätt användare eller team. Det går enkelt att följa ärendet i realtid. Dessutom kan ni enkelt generera rapporter och analyser för att se prestanda och effektivitet i ärendehanteringsprocessen. VisionFlows ärendehanteringssystem syftar till att hjälpa företag att öka effektiviteten, minska fel och förenkla ärendehanteringsprocessen.
- Underärenden Effektivisera med hjälp av underärenden. Strukturera upp stora projekt genom att delegera och slutföra mindre ärenden kopplat till huvudärendet. Koppla ihop mail, möten och andra relaterade aktiviteter till samma ärende så att inget faller mellan stolarna. Genom att använda underärenden blir det lättare att få en helhetsbild över hela projektet.
- Avtalsmallar & Offertmallar
- Prenumerera på ärenden följ ärenden utan att vara ägare eller rapportör för ärendet
- SLA Service level agreement funktion för att hålla koll på era service nivåer på olika ärenden, sätt automatiska eskaleringar som kan användas på alla nivåer i systemet.
Arbetsflöden / Processtöd
VisionFlow stödjer olika typer av ramverk, praxis samt processer efter hur olika organisationer arbetar i sina flöden. Detta innebär att man flexibelt kan bygga upp sina processer och ha ett verktyg(systemet) som stödjer organisationens arbete. Några exempel på olika sätt att arbeta är ITIL, agilt arbetssätt, Lean, DevOps, ISO/IEC samt SAFe.
Rapport & Statistik
Ta fram det viktigaste insikterna med hjälp av VisionFlows analys-och rapportfunktionalitet och stoppa eventuella flaskhalsar innan det ställer till med problem. Sätt egna kriterier för att identifiera förbättringsområden och använd insikter från olika mätningar för att kunna fatta strategiska beslut.
Integrationer
VisionFlow är ett flexibelt och kraftfullt system med stöd för flera integrationer, inklusive Facebook, CTI (telefon) och e-post. Det innebär att ni kan centralisera och effektivisera er kommunikation, oavsett plattform. Gör arbetsflödet smidigare och mer effektivt genom att samla allt på ett ställe.
Inställningar / Konfiguration
Med VisionFlow har ni full kontroll och frihet att anpassa och konfigurera systemet efter era behov. Våra detaljerade inställningar ger er möjlighet att redigera allt i hela systemet på egen hand, utan behov av extern hjälp. Skapa en arbetsmiljö som är skräddarsydd för er verksamhet och ta full kontroll över alla era processer
Användare & Behörighet
Anpassa systemet efter era användare. Hantera olika användare i organisationen och konfigurerar åtkomst till data och funktionalitet baserat på olika användargrupper och roller. Ha hela systemet tillgängligt utan att riskera att medarbetarna kommer åt fel data.
Dokumenthantering
VisionFlow erbjuder en omfattande dokumenthantering så att alla viktiga dokument finns samlat på ett och samma ställe. Med vårt kraftfulla system blir det enklare att samverka, få tillgång till och dela information, som dessutom ersätter krångliga mappar. Anpassningsbara arbetsflöden och automatisering ökar effektiviteten och minskar antalet fel,
-
- Versionshantering av dokument – Arbeta smidigt med versionshantering där det enkelt går att ladda upp flera versioner av era dokument utan att förlora äldre data. Uppdatera med nya versioner samtidigt som ni behåller tillgången till tidigare iterationer. Du får den senaste informationen direkt till hands utan att tappa bort viktiga referenspunkter från tidigare versioner. Ett effektivt sätt att hantera dokumentflödet utan komplikationer
- Avancerad indexering och dokumentsök – hitta snabbt och enkelt bland alla ärenden och projekt med VisionFlows avancerade sökfunktion. Med VisionFlow kan ni effektivt granska hela systemet och hitta precis det som ni söker, inte bara inom ärenden utan även bland viktiga dokument.
- PDF viewer – Förenkla PDF-hanteringen med VisonFlow. Öppna, redigera och spara dina dokument smidigt. Effektivisera samarbetet och granska med lätthet. Upplev en smidig arbetsprocess utan avbrott.
Signering
Upptäck den smidiga och säkra vägen till dokumenthantering och avtalssignering med VisionFlow! Slipp krångel med osäkra e-postöverföringar – nu kan ni enkelt och säkert signera dokument, avtal och andra viktiga filer direkt i VisionFlow. Med vår plattform kan ni skydda era affärstransaktioner och samarbeten genom en krypterad anslutning, vilket garanterar integriteten för era värdefulla dokument. Effektivisera affärsprocesserna och skydda din information med VisionFlow
Mobilversion
Ta med dig effektivitet och flexibilitet vart ni än går med vår mobilanpassade version av systemet! Med vår plattform kan ni nu enkelt hantera era uppgifter, projekt och kommunikation direkt från er mobiltelefon. Oavsett om ni är i farten eller bara vill öka produktiviteten under lunchrasten, ger vår mobilapp er allt ni behöver för att ha kontroll över ert arbetsliv.
Taggning
Länka samman ärenden med olika typer av kopplingar, koppla ärenden mellan olika avdelningar med olika beroendeförhållanden till varandra
Dynamiska formulär
Maximera effektiviteten genom att minimera den administrativa belastningen samtidigt som ni förbättrar kvaliteten på inkommande ärenden. VisionFlow gör det enklare att skapa anpassade och dynamiska webbformulär för ärendehantering, leadshantering och avtalsskrivning. Med VisionFlow får du kontroll över dina arbetsflöden och förenklar hanteringen av viktiga ärenden, leads och avtal. Öka kvaliteten i er verksamhet med VisionFlow och upplev en helt ny nivå av kontroll och produktivitet.
Avancerad sökning
Med VisionFlows avancerade sökfunktion kan ni söka i hela systemet, antingen i ärenden eller i dokument. Då kan man filtrera om man vill söka på titel, ärendebeskrivning, ärendenummer, ärendehistorik. Det går även att söka ett i dokument efter specifika textrader. Det går även att filtrera dessa ärenden på olika typer, till exempel vilken avdelning, arbetsyta, projekt det gäller.
Gruppkalender
VisionFlows kraftfulla gruppkalender skapar en smidig arbetsprocess för hela teamet. Med kalendern kan ni enkelt hålla koll på gemensamma aktiviteter, möten och andra viktiga händelser. Dessutom kan ni länka viktiga datum, t.ex. kontraktsavslut, direkt till kalendern så att inget försvinner i mängden. Kalendern har också praktiska prenumerationsfunktioner som gör att ni aldrig missar viktiga återkommande händelser. VisionFlow gör det enkelt att organisera och hantera ditt arbetsflöde, så att ni kan fokusera på det som verkligen är viktigt för er verksamhet. Gör arbetslivet enklare med hjälp av VisionFlows gruppkalender och upptäck fördelarna med att hålla allt synkroniserat.
Customer Relationship Management (CRM)
Med VisionFlows CRM modul möjliggörs funktionaliteter i systemet för Customer Relationship Management och Customer Support. Det ger dig verktygen för att hantera alla dina kundrelationer och interaktioner på ett ställe, enkelt och effektivt.
Modulen inkluderar:
- Håll koll på alla dina kunder, partners och andra kontaktföretag på ett ställe. Du kan kategorisera företag av olika slag
- Kund (företags)hantering
- Se alla kundärenden/ärenden/aktiviteter/e-postmeddelanden på företagskortet
- Lagra anteckningar om kunder
- Lagra dokument/filer på kunder
- Definiera olika företagstyper
- Lägg till valfritt antal anpassade fält för att lagra anpassade data
- Skicka e-post till företag
- Koppla företag till produkter/tjänster
- Filtrera på företag i olika vyer, till exempel i kalendern
- Kontaktpersonshantering relaterad till företag
- Se alla ärenden/ärenden/aktiviteter på användar-/kontakt kortet
- Lagra anteckningar om kontakter
- Lagra dokument/filer på kontakter/användare
- Lägg till valfritt antal anpassade fält för att lagra anpassade dat
- Kundrapporter – Utökad rapporteringsmöjlighet för kunder
- Anslutning till modulen för hantering av tillgångar/tjänster
- Avancerad företags-/partneråtkomsthantering
- Och mycket mer..
Ärendehantering för kundkontakter
Optimera kundupplevelsen genom att samla och hantera alla kundärenden, e-postmeddelanden och historik i ett heltäckande kundkort.
Anslut till Asset Management-modulen
Underlätta sammankopplingen av produkter och tjänster med vårt CRM-system som är integrerat med CMDB. Med VisionFlow kan ni enkelt koppla produkter och tjänster till specifika avtal, som är synliga för era kunder och användare. Alternativt kan ni direkt koppla produkter och tjänster till enskilda användare eller företag. Genom att använda avtal som en central samlingspunkt förenklar ni processen och sparar tid, samtidigt som ni skapar en effektiv och flexibel kopplingsmekanism.
Lagra filer och information direkt med objektet
Med VisionFlow behöver ni inte längre leta efter viktig information och dokumentation. Allt som behövs sparas på samma ställe som ärendet i fråga. Oavsett om det handlar om information, avtal, dokument eller historik kan ni snabbt och enkelt få en överblick över status och historik direkt vid ärendet.
Avancerad åtkomsthantering för externa parter
VisionFlow erbjuder extern åtkomst för partner/företag. Med denna modul kan partnerföretag logga in få tillgång till endast den data som rör de kunder som de ansvarar för. Detta omfattar frågor/ärenden, dokument, kundinformation och kontakt-/användaruppgifter. Även om partners inte använder VisionFlow kan ni ställa in e-postaviseringar för att hålla dem uppdaterade om alla aktiviteter som rör deras kunder. Detta säkerställer effektivt samarbete och informationsdelning utan att kompromissa med datasäkerheten.
Kontaktpersonshantering
VisionFlow ger dig möjlighet att skapa och hantera kommunikation, ärenden och uppgifter kopplade till en specifik kund på ett enkelt och effektivt sätt. Genom att använda vårt kundkort har du möjlighet att skapa en central plats för all kommunikation och alla aktiviteter som är relaterade till just den kunden, oavsett om det är en användare eller ett företag. Detta gör det möjligt att följa upp och ha en fullständig översikt över allt som har hänt och planeras i förhållande till den specifika kunden. Skapa en smidig och transparent kommunikation och ärendehantering som stärker ert kundfokus och ger er kontroll över era kundrelationer med VisionFlow
- Avancerad åtkomsthantering för externa partner
- Kontraktshantering
Projekthantering
VisionFlows projektverktyg gör det enkelt att planera och hantera företagets olika projekt, var du än befinner dig. Smarta boards förbättrar den interna kommunikationen och detaljerade översikter ger dig full kontroll över pågående projekt i realtid.
Med VisionFlows projektmodul får ni projektledningsfunktioner så som:
- Projektledningsrapporter och statistik, såsom:
- Projektsammanfattning/förloppsrapporter i den allmänna projektsektionen: Sammanfattning, tabell och bubbeldiagram
- Projektstatusrapport
- Olika verktyg för att enkelt hantera aktiviteter i ett projekt, såsom den dynamiska Timeline/Gantt, Kanban och planeringstavlan mm.
- Fas/iteration/Milstolpe/Sprinthantering
- Ekonomisk förmåga, såsom budgethantering
- Människor/resursfördelning/förvaltning
- Och mycket mer.
Finansiell Kapacitet
VisionFlow effektiviserar den interna kommunikationen och ger dig en detaljerad översikt över ekonomin. Vår plattform ger dig verktygen för att förbättra samarbetet inom ditt team och se till att alla är på samma sida. Dessutom ger våra finansiella dashboards dig full kontroll över intäkter, kostnader och resultat. Du får en tydlig inblick i din finansiella hälsa, vilket är avgörande för din framgång
Projektspårning
VisionFlow är det perfekta verktyget för att effektivt spåra och hantera ärenden samt aktiviteter. Med vårt system kan teamen snabbt identifiera, prioritera och lösa problem/aktiviteter /uppgifter. Oavsett om det handlar om kundsupport, projektledning eller ärendehantering ger VisionFlow er de verktyg ni behöver för att vara effektiva. Ta kontroll över ärendena och se hur VisionFlow kan hjälpa dig att hålla koll på och lösa problem/ärenden/aktiviteter/uppgifter på ett enkelt sätt.
Fas/ Iteration / Milstolpe
VisionFlow är det perfekta projektverktyget för att strukturera och styra din verksamhet. Oavsett om projektet är stort eller litet ger VisionFlow full kontroll och flexibilitet för att uppnå era uppsatta mål. Ni enkelt skapa och hantera projektstrukturer, faser, iterationer och milstolpar, vilket ger er den översikt och planering som krävs för att uppnå framgångsrika projekt.
Resursfördelning & Resursförvaltning/Resursallokering
Optimera resursallokeringen och skapa en tydlig översikt över hur era resurser används. Med vår plattform kan ni enkelt boka, fördela och planera användningen av olika resurser för att säkerställa maximal effektivitet. Ta kontroll över verksamhetens resurshantering och se till att varje resurs används på det mest fördelaktiga sättet för att uppnå era mål. Med VisionFlow blir resursplanering en enkel och effektiv process som ökar produktiviteten och minskar slöseriet.
Email integration
Förenkla hanteringen av ditt arbetsflöde med VisionFlow, en dynamisk plattform som sömlöst kan integreras med din befintliga e-postinkorg. Genom att skanna och importera e-post direkt till systemet minimerar VisionFlow den manuella hanteringen och ökar effektiviteten. Dessutom gör den sömlösa funktionen för e-postutskick från systemet att du snabbt kan hantera kommunikationen med dina intressenter utan att lämna plattformen.
Notifiering via email
Systemet stödjer olika typer av notifieringar från systemet både till interna och externa användare. Det finns även notifieringar som kan gå ut till mail enligt en standardmall där man konfigurerar upp när, för vad och till vem dessa går ut men även ett alternativ där man själv konfigurerar upp en notifiering enligt vissa kriterier och ”designar” notifieringen som ska gå ut.
Schemalagda rapporter
Med VisionFlow missar ni aldrig viktiga insikter och statistik. Med våra schemalagda rapporter kan ni enkelt hålla koll på hur arbetet och projekten fortskrider, oavsett om det är på dags-, vecko- eller månadsbasis. Ni får en omedelbar överblick över viktiga insikter och viktig statistik som hjälper er att fatta välgrundade beslut och driva verksamheten framåt. Med VisionFlow har ni allt ni behöver för att behålla kontrollen och uppnå era mål
Ärendehantering via email
VisionFlow är det perfekta verktyget för att effektivt spåra och hantera ärenden. Med vårt system kan teamen snabbt identifiera, prioritera och lösa ärenden/ aktiviteter. Oavsett om det handlar om kundsupport, projektledning eller ärendehantering ger VisionFlow er de verktyg ni behöver för att vara effektiva. Ta kontroll över ärendena och se hur VisionFlow kan hjälpa dig att hålla koll på och lösa ärenden / aktiviteter på ett enkelt sätt.
Supportcenter
Denna modul gör det möjligt för dig att skapa en enkel webbaserad portal för dina slutanvändare tillsammans med annan support/helpdesk-funktionalitet.
Supportcentret gör det möjligt för dig att integrera en kraftfull självbetjäningsportal (Single Point Of Contact) på din webbplats som dina kunder och slutanvändare kan interagera med.
Detta inkluderar funktioner som:
- Skapa enkla formulär på vilken webbplats som helst som kan skapar ärenden i systemet när de skickas in
- Få användare att skapa, hantera och följa sina egna ärenden
- Du kan dela dokument och filer till dina slutanvändare och kunder
- Du kan publicera nyheter eller information
- Frequently asked questions (FAQ)
- Du kan dela din produktstock med dina slutanvändare och kunder
- Och mycket mer.
Supportcentret är en lätt förenklad webbportal.Användare i supportcentret har begränsad åtkomst till VisionFlow och kan inte komma åt hela ditt konto. De har tillgång till enbart de offentliga projektområdena i VisionFlow.
Nedan kan du se ett exempel på ett supportcenter, du kan även se och testa vårt eget supportcenter här
Ärendehantering för kunder och slutanvändare
VisionFlow hjälper er att ta kontroll över era supportärenden från flera olika kanaler och sammanföra dem på ett smidigt och enhetligt sätt. VisionFlow skapar en tydlig och transparent plattform där ni kan prioritera, spåra och följa upp kundärenden. Det ger en fullständig översikt över hela kommunikationsflödet, vilket gör det enkelt att hantera ärenden effektivt. VisionFlow ger de verktyg som krävs för att förbättra kundsupporten och stärka kundrelationerna.
Diskussionsforum
Med VisionFlows diskussionsforum kan ni enkelt och effektivt kommunicera med andra kunder. Här går det att ställa frågor, dela idéer och intressen och knyta värdefulla kontakter. Vårt diskussionsforum ger en plattform där ni kan bygga starka nätverk.
Dokument Support
Med denna effektiva modul är det enkelt att spara och hantera dokument och filer i alla moduler i VisionFlow. Oavsett vilken typ av dokument eller fil ni behöver hantera kan ni enkelt spara, publicera, visa, redigera och versionshantera dem direkt i systemet. Att söka i dokumenten blir lika enkelt som att använda vår sökfunktion.
Idéhantering och förvaltning
Med VisionFlow får ni tillgång till ett offentligt idéforum där ni kan låta era användare eller kunder vara en del av er produkts utvecklingsprocess Låt användarna dela med sig av idëer om vad de saknar eller vill ändra med produkten, så att ni tillsammans kan skapa den perfekta lösningen.
FAQ
Extern Kunskapsbas
Optimera kundupplevelsen med vår externa Knowledge Base (KB) – en kraftfull resurs för snabb åtkomst till viktig information. Genom att ge kunderna verktyg för självbetjäning minskar ni trycket på er supportpersonal samtidigt som ni ökar kundnöjdheten. Med enkel sökbarhet och anpassningsbara alternativ kan ni erbjuda en sömlös och personlig upplevelse som stärker ert varumärke. Utnyttja fördelarna med en extern KB för att effektivisera supportprocessen.
Portal för självbetjäning
Kunskapsbas
Denna modul gör det möjligt för dig att skriva, publicera, samarbeta om och hantera kunskapsartiklar/dokument, för interna eller externa ändamål. Om den används i kombination med supportcentermodulen kan den också publiceras för slutanvändare eller kunder.
Det är en mycket bra och kraftfull modul för att hantera information i systemet om din produkt, tjänster eller tillgångar. Du kan länka KB-artiklar för enkel återanvändning, eller länka artiklarna till relevant ärende för att skriva och göra teknisk dokumentation lätt tillgänglig i systemet.
Alla artiklar är lätta att söka efter, och du kan även få förslag på relaterade KB-artiklar till dina biljetter/nummer om du vill (inställning i projektet/arbetsytan).
Om du använder supportcentermodulen kan du även publicera kunskapsbasen där för att göra den tillgänglig för dina kunder eller slutanvändare. Du kan se ett exempel på supportcentermodulen och kunskapsbasmodulen genom att titta på supportcentret för VisionFlow här.
Strukturerad och sökbar kunskapsbas
Med kunskapsbasen kan du snabbt och enkelt hitta de svar du behöver. Informationen är strukturerad på ett sätt som gör det enkelt att navigera och använda sökfunktionen för att snabbt komma åt relevanta artiklar. Spara tid och få det du behöver direkt – vår kunskapsdatabas finns här för att göra din upplevelse smidig och effektiv.
Intern och extern
Vår plattform erbjuder en intern kunskapsbas för säker och konfidentiell hantering av viktig intern information inom organisationen. Samtidigt har vi också skapat en extern kunskapsbas som är tillgänglig för allmänheten, så att våra kunder och intressenter kan ta del av viktig och offentlig information
Uppdaterad och kvalitetssäkrat innehåll
Med våra intuitiva sökfunktioner och strukturerade informationssystem är det lätt för dig att få exakt de svar du behöver på ett ögonblick. Genom att effektivt navigera genom våra artiklar kan ni spara tid och undvika onödigt arbete. Vår kunskapsbas är utformad för att göra upplevelsen smidig och effektiv, så att ni kan fokusera på det som är viktigt.
Insikter och löpande förbättringar
VisionFlow strävar efter att skapa en smidig och användarvänlig upplevelse. Vi tar våra användares feedback och insikter på allvar, och varje feedback är en möjlighet till förbättring. Med vårt engagemang för att ständigt förbättra systemet kan ni vara säkra på att få en produkt som är skräddarsydd efter era behov och önskemål. Vi lyssnar, vi lär oss och vi gör VisionFlow ännu bättre för er.
Omdirigera din domän till våra servrar – SAAS
Skapa en VisionFlow-upplevelse som är helt anpassad till ert egna varumärke och dölj VisionFlow loggan bakom ert företagsnamn i URL-länken. Med möjligheten att välja din egen URL skapar ni en personlig och professionell miljö för ert team och era kunder. Framhäv företagets identitet och ge intrycket av en skräddarsydd lösning för just ert verksamhet.
Ersätt VisionFlow-logotypen med egen logga
Anpassa systemet efter er organisation och byt ut loggor, namn på funktioner och andra moment.
Använd ditt domännamn i länkar med utgående email
Med våra skräddarsydda domännamn kan du inte bara integrera ditt företagsnamn i din URL, utan även ge dina meddelanden och e-postmeddelanden samma professionella utseende. Se till att ditt varumärke är konsekvent genom hela användarupplevelsen. Ge dina kunder och användare en pålitlig och bekant upplevelse, oavsett var de interagerar med ditt företag.
Produkt-/Asset-/Tjänstehantering
Denna modul kan användas för att hantera föremål av olika slag. Detta kan till exempel vara:
- Programvara (system/applikationer/system)
- Hårdvara (servrar/datorer/skrivare/nätverksinfrastruktur)
- Produkter (detaljhandel, leksaker, cyklar etc)
- Faciliteter (byggnader, konferensrum)
- Releaser (för att knyta samman mjukvaru-/hårdvaruversioner på ett projektövergripande sätt)
- Och så vidare.
Du kan lagra filer och all information/data om de lagrade objekten/objekten, du kan också ställa in relationer mellan objekt och så vidare…
Denna modul gör det också möjligt för dig att hantera olika SLA:er för olika kunder och tjänster om du också använder CRM- och Avtalsmodulerna
Den här modulen är också mycket användbar för att bara generellt kategorisera frågor/ärenden av olika slag.
I modulen ingår också möjligheten att i supportcentret publicera artiklar i en webbshop, genom vilken användarna av supportcentret enkelt kan beställa varor och tjänster. Beställningarna skickas automatiskt in till rätt mottagare i ärendehanteringsmodulen.
Se objektet och relationer i en graf
Få en tydlig och visuell översikt över hur tjänster och produkter hänger ihop med hjälp av ett informativt flödesschema. Med VisionFlow kan ni tydligt visualisera och förstå kopplingarna mellan olika produkter och tjänster. Med hjälp av flödesscheman kan ni skapa en effektiv strategisk översikt och fatta datadrivna beslut som hjälper er att maximera prestandan. Öka insikten och optimera affärsflödet.
Skapa relationer mellan objekt
Med VisionFlow Configuration Management Database (CMDB) kan ni enkelt skapa en tydlig och organiserad struktur över era objekt och deras relationer. Ni kan skapa olika nivåer av hierarkier som representerar olika relationer mellan objekt, vilket ger en detaljerad och tydlig översikt över er
Möjlighet att visa objekt på en karta
Oavsett var dina produkter eller tjänster finns ger VisionFlow en klar överblick. Med möjligheten att enkelt se alla objekt på en karta kan ni snabbt identifiera var åtgärder behövs. Ni behöver inte oroa er, nu kan ni ha kontroll över var ni behöver fylla på, byta ut eller reparera föremål på ett ögonblick. Vi ger er trygghet och effektivitet utan problem.
Produktkatalog / Tjänstekatalog (CMDB)
VisionFlows CMDB är den lösning som passar perfekt för att smidigt organisera och strukturera företagets breda utbud av produkter och tjänster. Med hjälp av katalogen kan ni enkelt kategorisera och länka produkterna på ett effektivt sätt, vilket ger er en tydlig överblick och gör det lättare för era kunder att hitta det de behöver.
Avtalshantering
Denna modul möjliggör funktionalitet i systemet för avtalshantering.
Det ger dig verktygen för att hantera alla avtal på ett ställe, enkelt och effektivt.
- Kontraktshantering (avtal)
- Lägger till en ”kontrakt”-sektion i den ”allmänna” rutan där du kan hantera kontrakt
- Utökad SLA-hantering
- Gör det möjligt att använda olika SLA för olika kunder
- Gör det möjligt att använda olika SLA för olika produkter/tjänster
- Du kan lagra kontrakt/avtalsdata på kontrakt
- Du kan lagra anteckningar på kontrakt
- Skicka e-post/sms från kontrakt för att enkelt informera och kommunicera med nyckelpersoner
- Lagra dokument/filer på kunder
- Lägg till valfritt antal anpassade fält för att lagra anpassade data
- Definiera olika kontraktstyper, såsom servicekontrakt, köpekontrakt
- Och mer.
Hantera kontrakt och avtal
Med VisionFlow kan ni hantera alla typer av kontrakt och avtal på ett och samma ställe. En enkel och effektiv lösning för att hålla koll på alla viktiga avtal. Gör arbetet smidigare och mer organiserat med hjälp av VisionFlow.
Koppla avtal till företag, personer och ärenden
VisionFlow gör det enkelt att skapa en sammanhängande kedja mellan bolag, personer och ärenden. Genom att länka viktiga avtal, dokument och ärenden till ett enda kundkort får ni en fullständig överblick och effektivitet. Samla allt på ett ställe för en mer sammanhängande och smidig avtalshantering.
Lagra dokument på avtal
Ta hand om alla viktiga dokument som rör era avtal med VisionFlow. Allt finns samlat på en enda, lättillgänglig plats. Det gör att ni snabbt och enkelt får tillgång till allt ni behöver för att hantera era avtal på ett smidigt sätt. Med VisionFlow är alla typer av avtal enkla att hantera.
Koppla produkter/tjänster till avtal
Med VisionFlow kan ni se till att alla era tjänster och produkter alltid har de avtal som behövs nära till hands. Oavsett om det handlar om att hantera försäkringar när en dator går sönder eller att koppla dokument och avtal till en specifik tjänst eller produkt, hjälper vi er att hålla allt bekvämt och lättillgängligt. Med VisionFlow har ni kontroll över era viktiga avtal när ni behöver dem som mest.
Utökad SLA hantering (Service Avtal)
Med VisionFlow kan ni optimera er avtals- och SLA-hantering på ett effektivt sätt. Vår lösning ger er flexibiliteten att hantera avtal på olika sätt och stödja mer avancerade SLA-krav. Koppla kunderna till specifika avtal som innehåller tydliga SLA-åtaganden, t.ex. snabb svarstid inom 48 timmar. Med VisionFlow tar ni kontroll över era åtaganden gentemot era kunder och säkerställer att ni levererar enastående service, varje gång
Koppla dokument direkt mot kundkortet
Lägg till all viktigt dokumentation på kundkortet så att inget faller mellan stolarna. Ha allt redo när det behövs och missa aldrig ett viktigt dokument.
Supportchatt
Optimera kundnöjdheten med vår professionella chattsupport. Stärk kundens förtroende och förbättra deras helhetsupplevelse av er verksamhet med en effektiv chattsupport.Låt ert team ta hand om alla kundens frågor snabbt, enkelt och effektivt direkt i systemet
Onlinechatt
Push-funktionalitet
Maximera din effektivitet med vår kraftfulla push-funktionalitet som automatiskt uppdaterar realtidsdata och ger direkta aviseringar om viktiga händelser, så att ni kan agera på betydelsefulla händelser i tid. Ta kontroll över verksamheten med hjälp av information i realtid (uppdaterar data automatiskt i klienten)
Chatbot
Underlätta supportflödet med hjälp av vår chatbot. Den kan hantera enklare frågor och effektivisera kundtjänsten. Låt botten ta hand om rutinfrågor, så att din personal kan fokusera på mer komplexa ärenden och ge kunderna den uppmärksamhet de är i behov av. Vår chatbot är en helt egenutvecklad lösning som är fullständigt i enlighet med GDPR-regler och säkerhetskrav.
Ärendechatt
Optimera ditt teamarbete och öka produktiviteten genom att använda ärende-specifika chattar. Med VisionFlow kan du enkelt kommunicera med kollegor om specifika ärenden, eliminera störande distraktioner och fokusera på det som verkligen är viktigt. Spar tid och energi genom att organisera kommunikationen kring varje ärende, vilket gör det möjligt att snabbt nå fram till lösningar och effektivisera arbetsprocessen. Släpp taget om den oordnade e-posten och byt till ärende-specifika chattar för smidigare samarbete och ökad effektivitet
Fullständig loggning cch spårbarhet
Med vårt progressiva system kan ni enkelt ha full kontroll över all kommunikation som äger rum, och ni behöver aldrig oroa er för att missa viktiga detaljer. Vi erbjuder omfattande loggning och spårbarhet av era chattar, vilket ger er sinnesro och möjlighet att effektivt hantera all er kommunikation. Slipp stressen och förlita er på vår VisionFlow för att hålla allt på rätt plats.
Projektmallar
Med VisionFlows projektmallar får ni de byggstenar ni behöver för att komma igång. En projektmall kan innehålla avsnitt, exempeluppgifter, uppgiftsmarkörer och mycket mer. Med en projektmall kan du börja direkt och få ett försprång i ditt arbete.