Bygghandel

Avdelningar

Support/CRM

Z

Favoritfunktioner

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med 6 miljarder i omsättning, 49 delägare med över 100 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten.

Läs mer om Woody

Varför valde ni VisionFlow?

Vi träffar Mats Björklund, som är Applikations-specialist och systemansvarig för VisionFlow på Woody, för att diskutera hur VisionFlow fungerar för dem i deras verksamhet.
 
”Woody Bygghandel AB är en serviceorganisation med olika typer av avdelningar som har olika ansvarsområden. Vi kom till ett läge där det centralt fanns väldigt många mailadresser och ärenden med olika innehåll och syfte. Det var stor risk att saker skulle börja falla mellan stolarna om vi inte tog tag i saken och införde ett system för att säkerställa att all personal verkligen hade koll på om ett ärende eller mail var åtgärdat eller ej. Så vi gjorde en upphandling, såg VisionFlow som passade oss som handen i handsken, och det har vi inte ångrat.

{

”Om VisionFlow skulle vara ett djur? Hmmm, då tror jag faktiskt en igelkott passar bäst – det har många spetsar/spetsområden.”

Mats Björklund
Applikations-specialist

Den stora fördelen med VisionFlow för oss är att systemet är så mångsidigt och skalbart. Man kan göra så mycket i systemet: allt från ha koll på alla aktuella och historiska ärenden, ha koll på alla våra delägare, SLA:n och tjänster samt alla projekt vi är involverade i. Systemet är enkelt att skala upp och ner, lägga till moduler eller dra ifrån, samma sak gäller användare.

Vad tycker ni om VisionFlow?

Det som har gjort mycket stor nytta för oss är att kunna använda arbetsflöden i VisionFlow för att organisera vårt arbete. När ansvaret ska flyttas mellan olika avdelning och fördelas till olika personer i takt med att ett ärende arbetas igenom är riktigt bra hjälp för oss. Systemet sköter detta automatiskt och när ett ärende inklusive underärenden är klart så informeras berörda parter om det och man kan följa upp det via de rapportfunktioner som ingår. Hur smidigt som helst!
 
Av alla moduler som finns i VisionFlow använder vi Supportmodulen och CRM mest.
 
Om VisionFlow skulle vara ett djur? Hmmm, då tror jag faktiskt en igelkott passar bäst – det har många spetsar/spetsområden.”
 
Vi önskar Mats och Woody fortsatt lycka till i framtiden med sina affärer och gläder oss även åt att i samband med denna intervju fått möjlighet att demonstrera ytterligare en modul i VisionFlow. Vi hoppas och tror att VisionFlow kommer fortsätta göra nytta inom många områden i deras verksamhet!

OLJE- OCH ENERGIFÖRETAG

VÅRDFÖRETAG

FACILITY MANAGEMENT

Vill ni komma igång redan idag?