Vad våra kunder säger
Elisa Polystar
Översikt
Bransch
Telekommunikationsbolag
Avdelningar
Kundservice & Support
Om Polystar
Polystar, en del av Elisa Polystar, är ett svenskt högteknologiskt företag med global närvaro. Med AI-drivna och molnbaserade lösningar hjälper de telekomföretag att förbättra nätverkskvalitet, optimera kundupplevelsen och sänka driftkostnader. Genom avancerad dataanalys och automatiserad nätverksövervakning möjliggör Polystar intelligenta beslut och effektiv drift för mobiloperatörer världen över.
Behov
- Bättre integrationsmöjligheter och mer spårbarhet
- Förbättrade rapporterings- och analysmöjligheter
- Effektivare administration
- En sammanhängande supportprocess med tydlig ärendehantering
- Bättre kontroll över projekt- och kundlönsamhet
Favoritfunktioner
Tidsrapportering
Spårbarhet
Supportportal
Vad de säger
Resan mot ett samlat system
Att verka i en mycket konkurrensutsatt bransch kräver ordning och reda i alla delar av en verksamhet. Erik Sandström, Senior System Specialist på Polystar, håller koll på och ansvarar för de specialsystem företaget behöver för sina affärer och erbjudanden. Ett av systemen är VisionFlow som ger Polystar en tydlig bild över offerter, leveransprojekt, utveckling och support.
”Vi har många olika tjänster såklart men sammanfattat fokuserar en stor del av erbjudandet på att samla in data från näten och tillhandahålla verktyg för analys av nätverksinformation samt en annan del som handlar om att testa operatörernas nät. Och vi jobbar med all typ av telefoni; fast, mobilt och IP.”
Nytt system, nya möjligheter
Polystar beslutade om att införa ett nytt supportsystem. Bakgrunden var en ohållbar situation med dåvarande system. Det var tungarbetat, krångligt att integrera med andra system och det var svårt att få till bra rapporter och underlag. Supportavdelningen saknade länkningen mellan supportärenden, utveckling och projekt.
Varför valde ni VisionFlow?
Det stora behovet av ett smart ärendehanteringssystem med tydlig uppföljning och stöd för projektstyrning ledde oss till VisionFlow. Dessutom får vi alltid snabb och bra återkoppling från Visioneras support när vi behöver det – inget faller mellan stolarna.
Hur använder ni VisionFlow?
Idag arbetar i princip alla anställda i VisionFlow. Vi började arbeta i systemet i supporten och har hela tiden sett potentialen och utökat vårt användande till andra avdelningar i företaget. Alla Polystars offerter hanteras i VisionFlow. När en offert har blivit godkänd skapas ett leveransprojekt baserat på offertens innehåll.
Den tydliga röda tråden fortsätter med de kundönskemål som eventuellt dyker upp efter leverans. De länkas med kundens leveransprojekt och länkningen finns kvar även om önskemålet hamnar hos utvecklingsteamet.
Polystar erbjuder också sina kunder en supportportal i VisionFlow, Customer Access Portal, där kunden kan se sina ärenden, logga ärenden och kommunicera med supportavdelningen.
Vad är det bästa med systemet?
Spårbarheten i VisionFlow är väldigt bra, vi får en tydlig och detaljerad bild över hur kundflödena hänger ihop från offert till leveransprojekt och utveckling. Det är viktigt att ha den informationen när vi skall supportera kunden. All tidsrapportering registreras också i systemet och vi kan därmed analysera projekt- och kundlönsamhet, se på resursfördelning plus att HR får riktiga underlag inför löneutbetalningarna. Vi får en pålitlig finansiell kontroll som vi är fullt beroende av. Systemet är högst kritiskt för vår verksamhet.
