Business support
Stödjer hela
er verksamhet
VisionFlow är ett kraftfullt system som hanterar alla typer av kunder och kontakter på ett och samma ställe i hela er organisation. Med vårt system kan ni enkelt hantera allt från stora pågående projekt till snabba ad hoc-lösningar på alla era avdelningar.
Vad innebär Business Support?
Supportcentret är en förenklad webbportal. De som använder supportcentret har en begränsad tillgång i VisionFlow och kommer inte åt hela ditt konto, dvs. det är ett publikt område för dina projekt i VisionFlow.
Andra namn på supportcentret är ”kontaktcenter”, ”servicecenter”, ”servicedesk” eller ”Single Point Of Contact” (SPOC). Det kan användas för att enkelt kommunicera med kunder/slutanvändare/individer. Det är särskilt användbart om det används som en helpdesk eller kundsupport/serviceorganisation, men kan också användas i projekt där du vill ha en tydlig kommunikationskanal med kunder/individer. Det innehåller en hel del funktioner som gör det enkelt för dig att erbjuda bra support till dina slutanvändare/kunder (vi kallar dessa användare ”supportanvändare” i systemet), eller att publicera information om dina projekt.
VisionFlows Business Support
Kunskapsbas
VisionFlow är försett med en omfattande kunskapsbas där kunder kan hitta värdefull information.
Telefonsupport
Implementera ett teletjänstcenter för att dokumentera och hantera inkomna samtal och konvertera dessa till ärenden.
E-postsupport
Omvandla supportmeddelanden till spårbara ärenden i er helpdesk så att ni kan hantera och lösa dem.
Supportnivåer
Med VisionFlow kan ni välja den supportnivå som passar just er organisation.
Integrationer
Integrera ditt företags Facebook-konto så att ni direkt kan administrera kundsamtal i er helpdesk.
Chatt
Interagera med kunderna, erbjud support och vårda kundrelationerna via en livechatt.
Support i olika kanaler
Erbjud bra support till era kunder
Med VisionFlows supportcenter får ni en tydlig kommunikationskanal med era kunder. Den innehåller flera funktioner som gör det enklare för er att erbjuda bra support till kunderna.
Håll koll på varje detalj
VisionFlow gör det möjligt att ha stenkoll på alla ärenden genom hela kedjan, oavsett vem eller vilken avdelning som just nu hanterar ärendet. Detta gör det även enkelt att snabbt fånga upp ärenden som stannat upp.
Funktioner för er verksamhet
Live-chatt
Live-chattmodulen gör det enkelt för er att kommunicera med era slutanvändare och kunder via en online live-chatt.
Kunskapsbas
Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.
SLA-hantering
Försäkra er om att ni lever upp till era servicenivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.
E-postintegration
E-postintegrationen ger er möjligheten att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande e-post.
Ärendehantering
Prenumerera på händelser, tagga ärenden, byt ägare eller avdelning, kommunicera privat och med användarna – allt i samma vy.
Ärendeplanering
Sätt upp återkommande ärenden, möten, kontraktsdatum och påminnelser för att försäkra er om att inget ärende glöms bort.
Tjänstekatalog
Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.
Dashboard
Dashboarden är tänkt att vara startsidan, där ni får en överblick över och kan organisera era ärenden. Konfigurerbar efter era behov.
Incidenthantering
Hantera incidenter snabbt genom att säkerställa att rätt team tar ägandeskap av incidenten. Håll er sedan uppdaterade hur arbetet går.
Tillgångshantering
En kraftfull CMDB hjälper er strukturera och hålla koll på alla era produkter, tjänster, dokument och tillgångar.
Multi-kanalskommunikation
Ärenden i VisionFlow kan skapas från inkommande mail, sms, formulär, telefon och manuellt i systemet.
Problemhantering med KEDB
Håll bättre koll på era kända fel/problem. Dra enkelt ut rapporter eller använd er av ärendefiltrering.
”[VisionFlow] greppar över hela organisationen, glömmer inte bort någonting och samordnar all verksamhet i rätt ordning”
Henrik Karlsson, Systemägare för VisionFlow på Wexnet
Sätt upp VisionFlow som det passar er
Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er
Ärendehantering
Hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt
CRM
Hantera alla kundinteraktioner på samma ställe
Support
Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan