Customer Relationship Managment
Bygg långvariga relationer med VisionFlow
Customer Relationship Management (CRM) är en filosofi där fokus ligger på kunden genom alla delar av en organisation. Målet är att skapa långsiktiga relationer och få nöjda kunder. VisionFlow ger er verktyg för just det.
Vad innebär CRM?
CRM står för Customer Relationship Management, vilket innebär att aktivt hantera och vårda kundrelationer. Detta görs oftast genom användning av ett CRM-system.
Ett CRM-system fungerar som ett IT-stöd och verktyg som ger dig full kontroll över dina kundrelationer. Det underlättar hantering av kunder, hjälper till med sälj- och marknadsstrategier samt möjliggör flexibla lösningar för kundsupport och analys.
Målet med CRM och ett CRM-system är att skapa nöjda kunder som blir lojala och gärna pratar positivt om ditt företag. Sammanfattningsvis kan man säga att CRM är en enkel och lönsam filosofi, som blir ännu kraftfullare när den kombineras med smart teknik.
Öka kundnöjdheten med VisionFlow CRM
Omfattande kundkort
VisionFlows omfattande kundkort ger dig full överblick över all viktig information om kunderna. Länka samman kunder och ärenden, granska all historik och se till att samma problem inte uppstår igen för att ge kunden den bästa upplevelsen.
All information samlad
Alla former av kundinteraktioner hanteras på en central plats oavsett i vilket sammanhang dialogen initieras. All inkommande kundkontakt samlas i ett system så att du enkelt kan hålla koll på alla interaktioner.
Full spårbarhet
Följ hela kundresan och skapa en smidigare användarupplevelse. Upptäck om något tar för mycket tid och agera snabbt för att hålla kunderna nöjda. Analysera data och skapa strategier som hjälper hela teamet med VisionFlows analysverktyg.
Anpassningsbara vyer
Få en överblick över alla listor, statistik, prognoser och rapporter i VisionFlow. Med hjälp av grafiska dashboards får du en överblick över din statistik. Snabba insikter och en översikt över relevanta och viktiga nyckeltal gör det möjligt att agera snabbt när det behövs.
VisionFlow är helt skalbart
VisionFlow är ett skalbart system som anpassas efter vad din organisation behöver. VisionFlow har många funktioner som tillsammans utgör det optimala verksamhetssystemet.
Automatisera processer
Automatisera rutinuppgifter och skapa påminnelser för att förbättra effektiviteten och ge kunderna snabba svar utan att riskera att något hamnar mellan stolarna. Du kan enkelt återkoppla till kunderna med förinställda svar och definiera upptrappningsprocesser om deadlines inte följs.
Smidiga arbetsflöden genom hela organisationen
Med VisionFlow kan du hantera alla typer av ärenden: supportfrågor, buggar, krav, förbättringsförfrågningar- och mycket mer. Ni sätter upp era ärendetyper med den informationen som är viktig för ert arbete.
Låt kunderna hjälpa sig själva
VisionFlow är dessutom försett med en omfattande kunskapsbas där kunder kan hitta värdefull information i form av detaljerade lösningsartiklar och andra hjälpmedel. Det bidrar till att minska antalet ärenden och därmed behovet av att kontakta kundsupport.
Tillgång till värdefull statistik
Med hjälp av VisionFlows ärendehantering kan ni mäta hur ert team hanterar företagets kundärenden. Sätt egna kriterier för att identifiera förbättringsområden och använd insikter från olika mätningar för att kunna fatta strategiska beslut.
Håll koll på hela kundresan
Detaljerad information om varje kund
Följ varje detalj i kundresan. Få all information ni behöver med bara ett klick och bygg upp förtroendefulla kundrelationer. Genom att ha full spårbarhet på kundkorten kan teamen enklare hantera alla ärenden. Med VisionFlows ärendehanteringssystem får ni all viktig information samlad på kundkorten
Statistik som hjälper kundresan
Följ hela kundresan och skapa en smidigare användarupplevelse. Upptäck om något tar för mycket tid och agera snabbt för att hålla kunderna nöjda. Analysera data och skapa strategier som hjälper hela teamet med VisionFlows analysverktyg.
”VisionFlow är perfekt för oss. Det är enkelt att arbeta i, går snabbt att komma igång med och är bra att arbeta vidare i. ”
Martin Epel, Systemförvaltare på Aleris
Läs kundberättelse
Förbättrad kundupplevelse med VisionFlow
Sammanställ kundinformation
Automatisera processer
Övergripande statistik
Sammanställ kundinformation
Anpassa dashboard
För att arbeta strukturerat med alla typer av kundrelationer krävs att man är välorganiserad. För många företag är det det första och kanske det viktigaste syftet med CRM. VisionFlows CRM-system sammanställer all kundinformation du behöver på ett ställe och gör det enkelt att hitta rätt information.
Med VisionFlow får du ett CRM-system där du kan automatisera och effektivisera många kundrelaterade processer. Istället för att slösa tid på att förbereda utskick eller schemalägga påminnelser kan era medarbetare fokusera på att skapa goda relationer med kunderna.
Få en överblick över alla listor, statistik, prognoser och rapporter i VisionFlow. Med hjälp av grafiska dashboards får du en överblick över din statistik. Snabba insikter och en översikt över relevanta och viktiga nyckeltal gör det möjligt att agera snabbt när det behövs.
Anpassa er CRM
VisionFlow är ett skalbart system som anpassas efter vad din organisation behöver. VisionFlow har många funktioner som tillsammans utgör det optimala affärssystemet. Nedan följer några av våra funktioner som vi också kan rekommendera för ett smidigt och effektivt CRM-system.
Live-chatt
Live-chattmodulen gör det enkelt för er att kommunicera med era slutanvändare och kunder via en online live-chatt.
Kunskapsbas
Tillåt era användare och kunder att söka i kunskapsbasen efter svar till sina frågor. Håll era interna dokument privata.
SLA-hantering
Försäkra er om att ni lever upp till era service nivåer som att svara en kund inom 2 dagar, eller att lösa incidenter inom 24 timmar.
E-postintegration
E-postintegrationen ger er möjlighet att konfigurera ett projekt till att skapa ärenden och kommentarer baserat på inkommande e-post.
Ärendehantering
Prenumerera på händelser, tagga ärenden, byt ägare eller avdelning, kommunicera privat och med användarna – allt i samma vy.
Ärendeplanering
Sätt upp återkommande ärenden, möten, kontraktsdatum och påminnelser för att försäkra er om att inget ärende glöms bort.
Tjänstekatalog
Sätt upp en tjänstekatalog där era kunder kan välja och vraka bland era tillgängliga produkter. Snabbt och enkelt.
Accesshantering
Dashboarden är tänkt att vara startsidan, där ni får en överblick över och kan organisera era ärenden. Konfigurerbar efter era behov.
Kontrakt
Håll koll på alla era kontrakt och viktiga datum kopplade till dessa. Ni kan även ange ett SLA kopplat till ett visst kontrakt.
Företagshantering
Hantera era kundföretag enkelt genom att lägga till och uppdaterar ert kundregister. Kontrakt, dokument och användare kan överblickas här.
Företagsprofiliering
Här finns möjligheter att använda er egen logotyp i systemet. Ni kan även välja att dölja alla spår av VisionFlow, allt era kunder kommer se är er loga.
Kundhantering
Ni kan anonymisera, ta bort, importera/exportera, se historik och dokument för era kundanvändare. Mer funktionalitet finns kopplad.
Sätt upp VisionFlow som det passar er
Andra lösningar i VisionFlow som kan vara intressanta för er
Ärendehantering
Hantera, organisera och kommunicera ärenden effektivt
Support
Ett kraftfullt verktyg som stöd till hela supportkedjan
Business support
Stödjer hela er verksamhet på ett ställe